Veel gestelde vragen

Heb je een vraag? Wellicht staat hij in de FAQ.
Anders kun je hem stellen via info@opencompanies.nl.

Hoe werkt de gratis demo maand voor Pro abonnementen?

Om jou de kans te geven ons platform te leren kennen, start je eenvoudig een gratis demo maand voor onze Pro abonnementen. Hier hoef je niets bijzonders voor te doen. Kies ‘start gratis demo’ en vul je gegevens in. Let op: je hebt de mogelijkheid om je als bedrijf, maar ook als particulier aan te melden.

Als de aanvraag is afgerond, gaat de demo maand in. Je kunt dan 30 dagen lang gebruik maken van het abonnement, waarbij je inzicht krijgt in 10 bedrijven.

Als OpenCompanies goed bevalt, dan kun je na je demo maand eenvoudig een abonnement aanvragen. En maak je geen zorgen, we sturen je 5 dagen voor het einde van de demo maand een herinnering per e-mail. Alle documenten die je tijdens de demo hebt gedownload, blijven na het afsluiten van je abonnement gewoon in je account aanwezig.

Bevalt ons platform niet? Geen probleem! Je abonnement wordt na de demo maand automatisch stopgezet.

Doe je aanvraag voor de demo maand op onze prijzenpagina. Je vindt het demo abonnement voor Pro en Pro+ onder ‘Wat kost het’.

Hoe kan ik mijn Pro of Pro+ kwartaalabonnement betalen?

Je Pro en Pro+ kwartaalabonnement wordt middels automatische incasso met je afgerekend. Het abonnementsgeld wordt afgeschreven van een rekeningnummer naar keuze. Dit kan een gewone bankrekening of een creditcard zijn. In het aanmeldproces geef je akkoord voor automatische incasso door een verificatie storting te doen van 1 cent.

De facturen van jouw abonnement vind je terug onder ‘Downloads & facturen’ in ‘Mijn Account

Hoe kan ik mijn Pro of Pro+ jaarabonnement betalen?

Je Pro jaarabonnement wordt middels automatische incasso met je afgerekend. Het abonnementsgeld wordt afgeschreven van een rekeningnummer naar keuze. Dit kan een gewone bankrekening of een creditcard zijn. In het aanmeldproces geef je akkoord voor automatische incasso door een verificatie storting te doen van 1 cent.

Je Pro+ jaarabonnement kan naast een automatische incasso ook achteraf op rekening betaald worden. Hetzelfde geldt voor maatwerk.

De facturen van jouw abonnement vind je terug onder ‘Downloads & facturen’ in ‘Mijn Account

Wordt de Pro demo maand automatisch verlengd?

Nee, de Pro demo maand wordt niet automatisch verlengd. Je zit dus nergens aan vast voordat je de gratis demo maand start.

Hoe werkt de gratis Basic en Premium proefmaand?

Om jou de kans te geven ons platform eerst te leren kennen starten Basic en Premium met een gratis maand. Hier hoef je niets bijzonders voor doen. Kies het abonnement dat bij je past en vul je gegevens in. In het aanmeld-proces vragen we om 1 cent over te maken zodat we weten van welke rekening we na de proefmaand het abonnementsgeld kunnen incasseren.

Als de aanvraag is afgerond gaat de proefmaand in. Je kunt nu 30 dagen lang gebruik maken van het abonnement. Als OpenCompanies goed bevalt hoef je niks te doen. Het abonnement gaat automatisch in.

Bevalt ons platform niet? Geen probleem! Als je binnen de proefperiode opzegt incasseren wij niks van je rekening. De proefperiode kun je makkelijk stopzetten binnen ‘Mijn Account’. ‘Mijn Account’ vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent. Na het stopzetten kun je de resterende periode nog gewoon gebruik maken van OpenCompanies. En maak je geen zorgen, we sturen je 5 dagen voor het einde van de proefperiode een herinnering per e-mail.

Hoe kan ik mijn Basic of Premium abonnement betalen?

Maandabonnementen betaal je per automatische incasso. Het abonnementsgeld wordt afgeschreven van een rekeningnummer naar keuze. Dit kan een gewone bankrekening of een creditcard zijn. In het aanmeldproces geef je akkoord voor automatische incasso door een verificatie storting te doen van 1 cent.

Hoe kan ik mijn Basic of Premium Jaarabonnement betalen?

Een jaarabonnement betaal je in één keer via iDeal of Creditcard. Betaling op factuur is niet mogelijk.
Het abonnement loopt automatisch af, je zit dus nergens aan vast.

Wordt de Basic en Premium proefmaand automatisch verlengd?

Ja, de proefmaand voor Basic en Premium wordt automatisch verlengd tot een maandabonnement. Maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Hoe betaal ik mijn Corporate abonnement?

Corporate abonnementen zijn altijd een jaarcontract. Wel kun je kiezen om per maand of per jaar te betalen. We incasseren bij een maandbetaling iedere maand het geld van een rekening naar keuze. Een jaarbetaling betaal je in één keer vooruit.

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

Een abonnement afsluiten kan heel gemakkelijk! In ons prijzenoverzicht vind je onze verschillende abonnementen. Je kunt eenvoudig een abonnement afsluiten via onze website. We vragen je in het proces om een 1 cent verificatie storting te doen. Zo weten we van welke rekening we het abonnementsgeld kunnen incasseren.

Voor onze Premium en Basic maandabonnementen is de eerste maand gratis. We incasseren pas als de tweede maand in gaat.

Onze Pro abonnementen kun je een maand lang gratis proberen voordat je een abonnement afsluit. Binnen deze demo periode ontvang je een maand lang toegang tot alle bedrijven van Nederland en kun je, indien voorradig, van 10 bedrijven gratis KvK-uittreksels en jaarrekeningen downloaden. Zo ondervind je kosteloos of het abonnement bij je past.

Jaarcontracten sluit je af via onze website en betaal je vooruit met iDeal of Creditcard. Alleen voor maatwerk en een Pro+ jaarabonnement is het mogelijk om achteraf op rekening te betalen. De facturen van je abonnement vind je in

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Je kunt het abonnement opzeggen in ‘Mijn Account’. Dit vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent. Klik simpelweg op stopzetten en het is geregeld. Je kunt dan nog tot de stopdatum gebruik maken van OpenCompanies. Maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar, jaarcontracten lopen automatisch af en zijn niet tussentijds opzegbaar.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Maandabonnementen worden automatisch verlengd. Jaarabonnementen worden aan het einde van de contractdatum automatisch stopgezet.

Zit ik aan een abonnement vast?

Of en hoe lang je aan een abonnement vastzit hangt af van het soort abonnement dat je hebt afgesloten. Onze maandabonnementen zijn per maand opzegbaar, kwartaalabonnementen zijn per kwartaal (3 maanden) opzegbaar en jaarcontracten lopen automatisch af na een jaar (12 maanden). Jaarcontracten zijn niet tussentijds opzegbaar.

Mijn e-mailadres is al geregistreerd?

Wellicht heb jij of iemand binnen je bedrijf dit e-mailadres al eens gebruikt. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als je het wachtwoord van je account bent vergeten, vraag je een nieuw wachtwoord op via de knop “wachtwoord vergeten” in het inlogscherm. Blijkt dit wachtwoord niet te werken? Neem dan contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Wat doe ik als ik problemen heb met inloggen?

Als je een probleem hebt met inloggen, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Heb je met het nieuwe wachtwoord nog steeds problemen met inloggen, neem dan contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Waar vind ik ‘Mijn Account’?

In ‘Mijn Account’ staan al je gegevens en facturen. Als je een bedrijfspagina hebt geclaimd vind je hier ook alle gegevens over je bedrijfspagina terug. Na het inloggen vind je ‘Mijn Account’ rechtsboven in de menubalk.

Waar pas ik mijn gegevens aan?

Account gegevens en je wachtwoord pas je aan in ‘Mijn Account’. ‘Mijn Account’ vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent.

Waar staan mijn facturen?

De facturen die bij het abonnement horen, staan in ‘Mijn Account’ onder het tabblad Downloads & facturen.

Mijn automatische incasso is niet gelukt, wat moet ik doen?

Als je problemen hebt met een automatische incasso, dan kun je het bedrag zelf naar ons overmaken. Je facturen met het bedrage en onze gegevens, vind je in je account onder Downloads & facturen.

Wat als er een bedrag van mijn rekening afgeschreven waar ik het niet me eens ben?

Als er een bedrag van je rekening is afgeschreven waar je het niet me eens bent, dan zoeken wij graag met je uit wat er gebeurd is. Neem hiervoor contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Wat als ik niet op OpenCompanies getoond wil worden?

Als je niet op OpenCompanies getoond wilt worden, kun je een verzoek tot verwijdering indienen via info@opencompanies.nl. Wij behandelen ieder verzoek afzonderlijk.

Hoe kan ik me afmelden voor e-mails?

Je kunt je afmelden voor onze e-mails door onder aan onze e-mail te klikken op de uitschrijflink. Wij zullen ervoor zorgen dat je in de toekomst geen e-mails meer zult ontvangen.

Kan ik www.OpenCompanies.nl op alle devices benaderen?

Ja, je kunt onze website op alle devices benaderen. Ook hebben we een app voor iOS. Onze Bedrijfscheck app download je hier.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn gemakkelijk te bereiken per e-mail: info@opencompanies.nl of telefoon: +31(0)20 56 79 501.

Hoe komen de scores in het bedrijfsprofiel tot stand?

De scores in het bedrijfsprofiel komen middels verschillende factoren tot stand. Lees onze verklarende woordenlijst voor uitgebreide informatie over de toelichting bij de scores.