Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag niet in de lijst?

Stel hem via info@opencompanies.nl.

Hoe werkt de gratis proefperiode voor Pro abonnementen?

Om jou de kans te geven ons platform te leren kennen, start je eenvoudig een gratis proefperiode voor onze Pro abonnementen. Hier hoef je niets bijzonders voor te doen. Kies ‘probeer nu gratis’ en vul je gegevens in. Let op: je hebt de mogelijkheid om je als bedrijf, maar ook als particulier aan te melden.

Als de aanvraag is afgerond, gaat de demoperiode in. Je kunt dan 14 dagen lang gebruik maken van het abonnement, waarbij je inzicht krijgt in 10 bedrijven.

Als OpenCompanies goed bevalt, dan kun je na je proefperiode eenvoudig een abonnement aanvragen. En maak je geen zorgen, we sturen je voor het einde van de proefperiode een herinnering per e-mail. Alle documenten die je tijdens de proefperiode hebt gedownload, blijven na het afsluiten van je abonnement gewoon in je account aanwezig.

Bevalt ons platform niet? Geen probleem! Je abonnement wordt na de proefperiode automatisch stopgezet.

Doe je aanvraag voor de proefperiode nu!

Hoe kan ik mijn Pro of Pro+ kwartaalabonnement betalen?

Je Pro en Pro+ kwartaalabonnement wordt middels automatische incasso met je afgerekend. Het abonnementsgeld wordt afgeschreven van een rekeningnummer naar keuze.

De facturen van jouw abonnement vind je terug onder ‘Downloads & facturen’ in ‘Mijn Account

Heb je nog geen abonnement? Start dan eerst gratis de proefperiode onder ‘probeer nu gratis’!

Hoe kan ik mijn Pro of Pro+ jaarabonnement betalen?

Je Pro jaarabonnement wordt middels automatische incasso met je afgerekend. Het abonnementsgeld wordt afgeschreven van een rekeningnummer naar keuze. Dit kan een gewone bankrekening of een creditcard zijn.

Je Pro+ jaarabonnement kan naast een automatische incasso ook achteraf op rekening betaald worden. Hetzelfde geldt voor maatwerk.

De facturen van jouw abonnement vind je terug onder ‘Downloads & facturen’ in ‘Mijn Account

Heb je nog geen abonnement? Start dan eerst gratis de proefperiode onder ‘probeer nu gratis’!

Wordt de Pro proefperiode automatisch verlengd?

Nee, de Pro proefperiode wordt niet automatisch verlengd. Je zit dus nergens aan vast nadat je de proefperiode bent gestart.

Hoe kan ik mijn Basic of Premium abonnement betalen?

Maandabonnementen betaal je per automatische incasso. Het abonnementsgeld wordt afgeschreven van een rekeningnummer naar keuze. Dit kan een gewone bankrekening of een creditcard zijn.

Hoe kan ik mijn Basic of Premium Jaarabonnement betalen?

Een jaarabonnement betaal je in één keer via iDeal of Creditcard. Betaling op factuur is niet mogelijk.
Het abonnement loopt automatisch af, je zit dus nergens aan vast.

Wordt de Basic en Premium proefmaand automatisch verlengd?

Ja, de proefmaand voor Basic en Premium wordt automatisch verlengd tot een maandabonnement. Maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Hoe betaal ik mijn Corporate abonnement?

Corporate abonnementen zijn altijd een jaarcontract. Wel kun je kiezen om per maand of per jaar te betalen. We incasseren bij een maandbetaling iedere maand het geld van een rekening naar keuze. Een jaarbetaling betaal je in één keer vooruit.

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

Een abonnement afsluiten kan heel gemakkelijk! In ons prijzenoverzicht vind je onze verschillende abonnementen. Je kunt eenvoudig een abonnement afsluiten via onze website. We vragen je in het proces om een 1 cent verificatie storting te doen. Zo weten we van welke rekening we het abonnementsgeld kunnen incasseren.

Voor onze Premium en Basic maandabonnementen is de eerste extra maand gratis. We incasseren pas als de tweede maand in gaat.

Onze Pro abonnementen kun je 14 dagen lang gratis proberen voordat je een abonnement afsluit. Binnen deze proefperiode ontvang je een 14 dagen lang toegang tot alle bedrijven van Nederland en kun je, indien voorradig, van 10 bedrijven gratis KvK-uittreksels en jaarrekeningen downloaden. Zo ondervind je kosteloos of het abonnement bij je past.

Jaarcontracten sluit je af via onze website en betaal je vooruit met iDeal of Creditcard. Alleen voor maatwerk en een Pro+ jaarabonnement is het mogelijk om achteraf op rekening te betalen. De facturen van je abonnement vind je in je Mijn Account omgeving.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Je kunt het abonnement opzeggen in ‘Mijn Account’. Deze vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent. Klik simpelweg op stopzetten en het is geregeld. Je kunt dan nog tot de stopdatum gebruik maken van OpenCompanies. Maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar, jaarcontracten lopen automatisch af en zijn niet tussentijds opzegbaar.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Maandabonnementen worden automatisch verlengd. Jaarabonnementen worden aan het einde van de contractdatum automatisch stopgezet.

Zit ik aan een abonnement vast?

Of en hoe lang je aan een abonnement vastzit hangt af van het soort abonnement dat je hebt afgesloten. Onze kwartaalabonnementen zijn per kwartaal (3 maanden) opzegbaar en jaarcontracten lopen automatisch af na een jaar (12 maanden). Jaarcontracten zijn niet tussentijds opzegbaar.

Mijn e-mailadres is al geregistreerd?

Wellicht heb jij of iemand binnen je bedrijf dit e-mailadres al eens gebruikt. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als je het wachtwoord van je account bent vergeten, vraag je een nieuw wachtwoord op via de knop “wachtwoord vergeten” in het inlogscherm. Blijkt dit wachtwoord niet te werken? Neem dan contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Wat doe ik als ik problemen heb met inloggen?

Als je een probleem hebt met inloggen, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Heb je met het nieuwe wachtwoord nog steeds problemen met inloggen, neem dan contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Waar vind ik ‘Mijn Account’?

In ‘Mijn Account’ staan al je gegevens en facturen. Als je een bedrijfspagina hebt geclaimd vind je hier ook alle gegevens over je bedrijfspagina terug. Na het inloggen vind je ‘Mijn Account’ rechtsboven in de menubalk.

Waar pas ik mijn gegevens aan?

Account gegevens en je wachtwoord pas je aan in ‘Mijn Account’. ‘Mijn Account’ vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent.

Waar staan mijn facturen?

De facturen die bij het abonnement horen, staan in ‘Mijn Account’ onder het tabblad Downloads & facturen.

Mijn automatische incasso is niet gelukt, wat moet ik doen?

Als je problemen hebt met een automatische incasso, dan kun je het bedrag zelf naar ons overmaken. Je facturen met het bedrage en onze gegevens, vind je in je account onder Downloads & facturen.

Wat als er een bedrag van mijn rekening afgeschreven waar ik het niet me eens ben?

Als er een bedrag van je rekening is afgeschreven waar je het niet me eens bent, dan zoeken wij graag met je uit wat er gebeurd is. Neem hiervoor contact met ons op via info@opencompanies.nl.

Wat als ik niet op OpenCompanies getoond wil worden?

Als je niet op OpenCompanies getoond wilt worden, kun je een verzoek tot verwijdering indienen via info@opencompanies.nl. Wij behandelen ieder verzoek afzonderlijk.

Hoe kan ik me afmelden voor e-mails?

Je kunt je afmelden voor onze e-mails door onder aan onze e-mail te klikken op de uitschrijflink. Wij zullen ervoor zorgen dat je in de toekomst geen e-mails meer zult ontvangen.

Kan ik www.OpenCompanies.nl op alle devices benaderen?

Ja, je kunt onze website op alle devices benaderen. Ook hebben we een app voor iOS. Onze Bedrijfscheck app download je hier.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn gemakkelijk te bereiken per e-mail: info@opencompanies.nl of telefoon: +31(0)20 56 79 501.

Zijn de KvK-uittreksels up-to-date?

Alle KvK-uittreksels die wij voorradig hebben, vind je op het bedrijfsprofiel van het desbetreffende bedrijf. Hierbij staat ook aangegeven of het uittreksel up-to-date is.

De KvK-uittreksels komen uit de database van Graydon, autoriteit op gebied van bedrijfsinformatie. Graydon vraagt deze KvK-uittreksels op bij de Kamer van Koophandel. Mochten wij van een specifiek bedrijf geen KvK-uittreksel voorradig hebben, dan kun je deze direct op OpenCompanies.nl kopen bij de Kamer van Koophandel. Dit kost €2,30 per uittreksel.

Hoe komen de scores in het bedrijfsprofiel tot stand?

De scores in het bedrijfsprofiel komen middels verschillende factoren tot stand. Lees onze verklarende woordenlijst voor uitgebreide informatie over de toelichting bij de scores.

Waarom is de ‘betaalscore’ positief, maar ‘de kans dat ik niet betaald word’, negatief?

De betaalscore gaat puur over het betaalgedrag van een bedrijf en wordt vastgesteld aan de hand van betaalervaringen die bekend zijn bij Graydon.

De kans op wanbetaling is een score die wordt beïnvloed door prestaties van het bedrijf, maar ook door externe factoren. Zo wordt dit bedrijf vergeleken met andere bedrijven in de branche en bedrijven in diezelfde branche die recentelijk in betaalproblemen zijn gekomen. Hierdoor is het mogelijk dat het bedrijf op dit moment een zeer nette betaler is, maar door externe invloeden in spannende tijden terecht kan komen en daardoor een grotere kans op wanbetaling heeft.

Ik ben het niet eens met de scores. Hoe kan ik daar invloed op uitoefenen?

Het is altijd mogelijk dat u de scores niet vind passen bij uw bedrijf. Wij adviseren u om uw meest recente jaarrekening altijd te deponeren bij de Kamer van Koophandel.

Betaalervaringen zijn een andere mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de betaalscore. Neem hiervoor contact op met info@opencompanies.nl of bel met de servicedesk +31 (0) 20 5 67 95 01.

Nodig ook anderen uit om uw bedrijf te beoordelen op OpenCompanies, dit geeft een goede indruk van uw betaalgedrag en klantwaardering.