Veel gestelde vragen

Heb je een vraag? Wellicht staat hij in de F.A.Q.
Anders kun je hem stellen via info@opencompanies.nl.

Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

Op Opencompanies.nl/prijzen vind je onze verschillende abonnementen. Je kunt eenvoudig een abonnement afsluiten via onze website. We vragen je in het proces om een 1 cent verificatie storting te doen. Zo weten we van welke rekening we het abonnementsgeld kunnen incasseren.

Voor onze Premium en Basic maandabonnementen is de eerste maand gratis. Zo kun je even kijken of het bevalt. We incasseren pas als de tweede maand in gaat.

Jaarcontracten sluit je ook of via de site en betaal je vooruit met iDeal of Creditcard.

Hoe werkt de gratis proefmaand?

Om jou de kans te geven ons platform eerst te leren kennen starten Basic en Premium met een gratis maand. Hier hoef je niets bijzonders voor doen. Kies het abonnement dat bij je past en vul je gegevens in. In het aanmeld-proces vragen we om 1 cent over te maken zodat we weten van welke rekening we na de proefmaand het abonnementsgeld kunnen incasseren.

Als de aanvraag is afgerond gaat de proefmaand in. Je kunt nu 30 dagen lang gebruik maken van het abonnement. Als OpenCompanies goed bevalt hoef je niks te doen. Het abonnement gaat automatisch in.

Bevalt ons platform niet? Geen probleem! Als je binnen de proefperiode opzegt incasseren wij niks van je rekening. De proefperiode kun je makkelijk stopzetten binnen ‘Mijn Account’. ‘Mijn Account’ vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent. Na het stopzetten kun je de resterende periode nog gewoon gebruik maken van OpenCompanies. En maak je geen zorgen, we sturen je 5 dagen voor het einde van de proefperiode een herinnering per e-mail.

Hoe kan ik mijn Basic of Premium abonnement betalen?

Maandabonnementen betaal je per automatische incasso. Het abonnementsgeld wordt afgeschreven van een rekeningnummer naar keuze. Dit kan een gewone bankrekening of een creditcard zijn. In het aanmeldproces geef je akkoord voor automatische incasso door een verificatie storting te doen van 1 cent.

Hoe kan ik mijn Basic of Premium Jaarabonnement betalen?

Een jaarabonnement betaal je in één keer via iDeal of Creditcard. Betaling op factuur is niet mogelijk.
Het abonnement loopt automatisch af, je zit dus nergens aan vast.

Hoe betaal ik mijn Corporate abonnement?

Corporate abonnementen zijn altijd een jaarcontract. Wel kun je kiezen om per maand of per jaar te betalen. We incasseren bij een maandbetaling iedere maand het geld van een rekening naar keuze. Een jaarbetaling betaal je in één keer vooruit.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Je kunt het abonnement opzeggen in ‘Mijn Account’. Dit vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent. Klik simpelweg op stopzetten en het is geregeld. Je kunt dan nog tot de stopdatum gebruik maken van OpenCompanies. Maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar, jaarcontracten lopen automatisch af en zijn niet tussentijds opzegbaar.

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Maandabonnementen worden automatisch verlengd. Jaarabonnementen worden aan het einde van de contractdatum automatisch stopgezet.

Wordt de proefmaand ook automatisch verlengd?

Ja, de proefmaand wordt ook automatisch verlengd tot een maandabonnement. Maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Zit ik aan een overeenkomst vast?

Onze maandabonnementen zijn per maand opzegbaar. Jaarcontracten lopen automatisch af en zijn niet tussentijds opzegbaar.

E-mailadres is al geregistreerd.

Wellicht heeft u zelf of  iemand binnen uw bedrijf dit e-mailadres al eens gebruikt. Is dit niet het geval? Neem dan contact op met info@opencompanies.nl en we gaan kijken wat er aan de hand is.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt.

Vraag via de knop “wachtwoord vergeten” in het inlogscherm een nieuw wachtwoord op. Blijkt dit wachtwoord niet te werken? Neem dan contact op met info@opencompanies.nl.

Ik heb problemen met Inloggen.

Probeer eerst een nieuw wachtwoord op te vragen. Mocht het inloggen met het nieuwe wachtwoord nog steeds niet lukken? Neem dan contact op met info@opencompanies.nl.

Waar vind ik ‘Mijn Account’.

In ‘Mijn Account’ staan al je gegevens en facturen. Als je een bedrijfspagina hebt geclaimd vind je hier ook alle gegevens over je bedrijfspagina terug. Na het inloggen vind je ‘Mijn Account’ rechtsboven in de menubalk.

Waar pas ik mijn gegevens aan?

Account gegevens en wachtwoord pas je aan in ‘Mijn Account’. ‘Mijn Account’ vind je rechtsboven in de menubalk als je ingelogd bent.

Waar staan mijn facturen?

De facturen die bij het abonnement horen staan in ‘Mijn Account’ onder het tabblad facturen.

Mijn automatische incasso is niet gelukt, wat moet ik doen?

Als je automatische incasso niet geslaagd is kun je het resterende bedrag overmaken naar onze rekening. De openstaande factuur staat voor je klaar in ‘Mijn Account’. 

Er is een bedrag van mijn rekening afgeschreven waar ik het niet me eens ben.

Neem dan contact op met info@opencompanies.nl en we zoeken uit wat er gebeurt is.

Ik wil niet op OpenCompanies worden getoond.

Je kunt een verzoek tot verwijdering indienen via info@opencompanies.nl. Wij behandelen ieder verzoek afzonderlijk.

Ik wil geen e-mail meer ontvangen van jullie.

Onder aan onze e-mails staat een uitschrijflink. Gebruik deze als je geen email meer wenst te ontvangen van ons.

Kan ik www.OpenCompanies.nl op alle devices benaderen?

Ja, u kunt onze website op alle devices benaderen. Ook hebben we een app voor iOS.

Hoe kan ik jullie bereiken?

OpenCompanies is per bereikbaar via info@opencompanies.nl of 020 56 79 501.